Pengaruh Dimensi Experiential Marketing Terhadap Kepuasan Pelanggan di Mulyo Redjo Jombang
Keywords:
Sense, Feel, Think, Act, Relate, Customer SatisfactionAbstract
The purpose of this research is to examine the presence or absence of influence between sense, feel, think, act, and relate to customer satisfaction at Mulyo Redjo Jombang. The method used in this study is a quantitative research method and uses a causal or causal approach. With a sample size of 100 respondents is using non probability sampling techniques through the Purposive Sampling method. The results of the study show that: (1) Sense partially influences customer satisfaction at Warung Lesehan Mulyo Redjo Jombang, (2) Feel has no partial effect on customer satisfaction at Warung Lesehan Mulyo Redjo Jombang, (3) Think partially influences customer satisfaction at Warung Lesehan Mulyo Redjo Jombang, (4) Act partially influences customer satisfaction at Warung Lesehan Mulyo Redjo Jombang, (5) Relate does not have a partial effect on customer satisfaction at Warung Lesehan Mulyo Redjo Jombang, (6) Sense, feel, think, act, and relate simultaneously affect customer satisfaction at Warung Lesehan Mulyo Redjo Jombang.
Downloads
References
Ahmad Fadeli, R. A. (2018). "Pengaruh Experiential Marketing Strategi Terhadap Kepuasan Konsumen". e-Jurnal Riset Manajemen. Hal 1-13
Alma, B. (2005). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.
Bougie, Roger dan Sekaran, Uma. 2017. Metode Penelitian Untuk Bisnis: pendekatan pengembangan dan keahlian. Edisi Enam Buku Dua. Jakarta: Salemba Empat.
Dias Kusumaning Putri, N. A. (2019). Pengaruh Customer Experience Terhadap Kepuasan Pelanggan Koperasi Waserda Selamat Tanjunganom, Nganjuk. CYBER-TECHN VOL.13 NO. 02, 56-57.
Eko Yuliawan, M. G. (2016). pengaruh experiential marketing terhadap kepuasan nasabah pada pt bank mandiri cabang medan balai kota. jurnal wira ekonomi mikroskil. Hal 1-11.
Ferdinand, Augusty. 2014. Metode Penelitian Manajemen, Semarang: Universitas Diponegoro
Ghozali, Imam. 2018. Aplikasi analisis multivariate dengan program IBM SPSS 25. Edisi ke Sembilan. Semarang: Universitas Diponegoro.
Irma Yanti Febrini, R. W. (2019). Pengaruh Experiential Marketing Terhadap Kepuasan Konsumen dan Minat Beli Ulang di Warung Kopi Klotok, Kaliurang, Yogyakarta. Jurnal Manajemen Bisnis. Vol 10 (1). Hal 42-43
Philip Kotler, K. L. (2009). Manajemen Pemasaran. Erlangga: Gelora Aksama Pratama.
Sugiyono. (2017). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. 2018. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Cetakan Ke Dua Puluh Enam. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. 2018. Metode Penelitian Kuantitatif. Cetakan ke Satu. Bandung: Alfabeta.
Suryani dan Hendryadi. 2015. Metode Riset Kuantitatif: Teori dan Aplikasi Pada Penelitian Bidang Manajemen dan Ekonomi Islam. Jakarta: Prenadamedia Group.
Suryani dan Hendryadi. 2016. Metode Riset Kuantitatif: Teori dan Aplikasi Pada Penelitian Bidang Manajemen dan Ekonomi Islam. Jakarta: Prenadamedia Group.